Norges Hundeskole logo

ValpekursHundekursPrivattimer

Våre kurs tar utgangspunkt i positiv innlæring med krav etter mestring, og grensesetting. Det sosiale er også viktig - det skal være gøy å jobbe med hunden!

Målsetninger
Norges Hundeskole legger stor vekt på høy faglig kvalitet og grundig veiledning med god individuell oppfølging.
Det sosiale er også viktig – det skal være gøy å jobbe med hunden!

Instruktører
Våre instruktører er aktive konkurranseutøvere innen ulike grener av hundesport, som for eksempel konkurranselydighet, jakt, brukshund, gjeting, agility og utstilling. Flere har også bred erfaring innenfor avl og oppdrett. Alle instruktørene har solid praktisk og teoretisk bakgrunn.

Hos oss er hele familien velkommen på samtlige kurs. Dere betaler kun kursavgift per hund.

Møt instruktørene

- Første instruktørutdannelse på dressur av hund i NJFF 1992. - Autorisert instruktør for aversjonsdressur hund/sau NJFF 1993. - Autorisert jaktprøvedommer NHKF/NKK 1995. - Instruktørutdannelse Norsk Hundeskole 2004-2006 - Ledet NKK/NHKF eksteriørdommerkonferanse for norske harehundraser 2008 - Gjennomført NKKs kynologikurs 2008 - Formann avlsrådet for dunker 2000-2010 - Medlem av styringsgruppa for krysningsprosjekt norske harehundraser 2000-2010 - Styremedlem for raseklubben Dunker-ringen 1999-2008 - Formann for raseklubben Dunker-ringen 2008-2010 - Har hjulpet tusenvis av hundeeiere siden 2010

- Instruktør og hundetrener med særlig kompetanse på atferdsproblemer. Alexandra har trent lydighet på konkurransenivå og drevet aktivt med hund i over 20 år. Hun har har hatt Border Collie og har nå sin tredje Australien Shepherd hannhund. Alexandra er instruktør på Ekeberg og Grünerløkka: valpekurs, videregåendekurs og bronsemerkekurs.

- Instruktør og hundetrener med særlig kompetanse på hverdagslydighet og relasjon. Rosita har bred erfaring innen hundesportene lydighet, rallylydighet, spor og rundering og har drevet med hund i over 30 år. Hun har Border Collien Enya som hun konkurrerer med på høyt nivå. Rosita er instruktør på Ekeberg og Jessheim: valpekurs, rallylydighet og spor.

- Instruktør og hundetrener med særlig fokus på familiehunden. Chatrine har bred erfaring innen lydighet, brukshund, redningshund og IGP, og har drevet aktivt med hund i nesten 40 år. Hun har selv to Beuceroner hun konkurrerer og trener med. Chatrine er instruktør på Jessheim, Lillestrøm og i Oslo: valpekurs, videregåendekurs , sporkurs og bronsemerkekurs.

- Entusiastisk hundetrener med fokus på enkle og gjennomførbare metoder. Ella er genuint opptatt av at metodene skal være enkle for alle å gjennomføre. Selv har hun en Border Collie hannhund på 6 år og en Chihuahua på 11 år. Ella er instruktør i Drammen, Bærum og Oslo: valpekurs, videregåendekurs og bronsemerkekurs.

Relatert innhold
Valpekurs

Hovedfokus er samspillet mellom hund og eier. Her skal det etableres et solid grunnlag for god kontakt og samarbeid under trening og lek. Valpekurset gir hundene god miljøtrening, og korrekt sosialisering med andre hunder og mennesker.

Hundekurs

Norges Hundeskole kan tilby deg og din hund en rekke ulike kurs. Kontinuerlige dressurkurs og spesialiserte helgekurs. Du er velkommen til oss uansett hvilken type hund du har.Vi har flere spennende kurstilbud under utvikling.Våre instruktører er aktive konkurranseutøvere innen ulike grener av hundesport, som for eksempel konkurranselydighet, jakt, brukshund, gjeting, agility og utstilling.

Kontakt oss

Norges Hundeskole legger stor vekt på høy faglig kvalitet, og grundig veiledning med god individuell oppfølging.Det sosiale er også viktig - det skal være gøy å jobbe med hunden!